söndag 16 mars 2014

Borde vara i skrivbubblan men är i flytt-planeringsbubblan, som ...


Påslakan och örngott ^

... betyder ut med det gamla och in med det nya.
Den här nya serien heter SIGNE.
Vilket fint namn - kan inte bli bättre!


Kudde


Panelgardiner

Pläd/Överkast

Bordstablett/Duk

Lampkjol

Jag läste i en sådan där "Rensa -i- röran" bok.
Nu tänker jag ta råden bokstavligt - en del i alla fall.
Det innebär att jag kommer att ha en ny säng, eftersom rådet var att inte bli kvar i det gamla med minnen av före detta partners i sängen.
YES!

Tipset gällde också sängkläderna.

Den romantiska sidan av mig vann över den sansade.
Jag köpte förstås Signe-påslakan plus resten.

Åh, vad jag längtar till mitt sovrum på nya adressen ... men än dröjer det en stund eller två ...

Min tanke med det här vita, ljusa och romantiska är att jag vill se hur det blir ihop med färgen i sovrummet.
Han som bor där nu - har målat det mörkt, mörkt blått!
Det kan hända att jag slipper kosta på en ommålning
och 
istället lätta upp synintrycket med den:
 nya vita sängen,
min (gamla) 1,62 m lååånga byrå
och
min egen - ännu inte uppspända, fototavla på canvasduk:


 Den är ca 1,10 m lång x 0,70 m hög.
Kolla in vattendropparna på kronbladen :)

Det ligger en liten tändsticksask med gula blommor uppe till höger för att du ska kunna se skillnaden vad gäller storleken. 

Brukar du också göra om/köpa nytt
 (om du har möjlighet till det)
- när du flyttar?
Eller - hur gör du?






2 kommentarer:

  1. Absolut! När vi flyttade till det här huset köpte jag mycket nytt. Det blir ju mycket roligare då, istället för att omge sig med gardiner och sängkläder som man har sett tusen gånger redan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint med nytt! Men jag kommer också att matcha gamla gardiner, som inte har passat på de senaste ställena - med nyinköpta mattor från secondhand. Gammal blir som nytt :)

      Radera