måndag 10 mars 2014

Jo, jag var där, på Åsa Hellbergs release av "En liten värld" ...


... men jag fastnade inte på någon bild.

Det gjorde däremot lördagens huvudperson!
Fräsch som ett morgondopp i en stilla tjärn 
- var hon allas vår favoritförfattare och bästsäljare:

ÅSA HELLBERG




Maria Enberg, Åsa's agent på Grand Agency ...


... tog upp den här ^ ur väskan.

"EN LITEN VÄRLD" i Bonniers Bokklubbs månadstidning.
Vi som satt runt bordet fick faktiskt se den före Åsa - hoppla!


Vid bordet satt också,

Simona Ahrnstedt - romanceförfattare
 och 
för att citera Åsa's egna ord under rubriken - Författarens tack ... 
'Ett särskilt tack till Simona. Du är en riktig vän.'


Pernilla Alm - författare 
 - som jag fick tillfälle att utbyta tankar med.
Mycket givande.


Eftermiddagens enda frisyr i sitt slag hade
Hanna Lans - författare
hitrest från den stora staden i väst - Göteborg

De ovan nämnda på bilderna och jag - utom Maria Enberg,
gjorde sällskap på tunnelbanan in mot stan.

Vi gick alla av vid Fridhemsplan.
De gick åt sitt håll för att äta pizza och jag åt mitt,
för att:

.................................................

möta upp Dotra Mi vid Pocketshop i Västermalmsgallerian.

Vi åt utsökt mat på en grekisk restaurang:



Halloumi och vitt vin



Lammracks med massor av fräsch sallad och tzatziki,
till det rött vin


xxxxxxxxxxxxx

Desserten bestod av grekisk yoghurt, honung och valnötter,
till det Metaxxa.

Sedan satt man "fet"
 - ett uttryck som funnits länge inom familjen.

Det blev en riktig heldag och dito kväll!!!




2 kommentarer:

  1. Jag tror visst att jag har bilder på dig, vänta du bara, jag är inte klar än!! :)
    Tack för allt, Ebba!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för bilden! Och det är jag som ska tacka :)

      Radera