fredag 8 januari 2016

Nya eller andra fötter behövs - båda mina är skadade ...


(Alla bilder är lånade från nätet)

... sent igår kväll stukade jag vänster fotled.
Jag hade ordentliga kängor på fötterna med, för dagen alldeles nyköpta broddar.
Det har kommit så mycket snö att det inte går att se var trottoarkanterna börjar eller slutar.
Du ska bara veta att jag skriker sällan eller aldrig av smärta, inte ens när jag födde barnen.
Men, när jag trampade fel igår så skrek jag och hunden Texas undrade vad det var med mig.
Han som sällan pussas, gjorde det ... som tur var hade han gjort vad han skulle så jag kunde linka hemåt - sakta, sakta och med Texas som support.
Gulle-hunden min <3

Väl hemma igen, lindade jag fotleden med en fenomenal, självhäftande binda.
Satte på en strumpa sedan.
Sov inte särskilt mycket eller bra, förstås.

Det var vänsterfoten det ... Nu till högern ... >>>>>




... på nyårsaftonens sena eftermiddag var det dags för en rejäl hundpromenad - innan smällandet tog över helt.

Så jag tog på mig mina gamla vinterkängor o mina gamla broddar.
Efter halva promenaden började en smärta kanalisera sig i benet ovanför hålfoten.
Sedan i somras när jag skadade höger knä, fick jag tips om hålfotsinlägg.
Köpte ett par svindyra ... och blev efter några månader mycket bättre i knäet.
I de gamla kängorna fick det inte plats för inläggen, så jag gick utan.
Kanske var det därför jag fick sådan smärta.
Brukar inte klaga direkt för andra utom här då men gjorde det för min bästis M och pekade var det gjorde ont.

Sedan den där nyårspromenaden har smärtan ökat till nästan outhärdlig.
Men, jag måste ju ut med hunden trots det - tre gånger om dagen.

Det verkar som om jag har fått en sk stressfraktur - eller med ett annat namn: Marschfraktur.

Det har bara gått åtta dagar sedan skadan skedde och det är ingen idé att gå till läkare för att få foten röntgad - för om det är en sådan fraktur så syns den inte på röntgen förrän om flera veckor ... så det är bara att härda ut
och
drömma om nya ... eller bättre begagnade fötter.

Har du varit med om något liknande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar