fredag 10 juni 2016

Skriver ... alltså finns jag, och...



... lyckan var hur stor som helst när jag - på jobbet, fick en IBM med kula ... en revolution på den tiden.
Joo - det var ett tag sedan :) :)
Som jag älskade den och att den var röd var ett extra plus!





Men, min huvudsyssla var att rita ...
Rita och skriva, som en hobby, kan man ju tänka.
Det var ett Drömjobb med andra ord.
Jag fick betalt också!!
Hur bra fick jag ha det egentligen?

Bildbevis på min röda pärla och ritbord  >>>

(Gammalt som gatan ... fotot finns inte längre ... det här tog jag med mobilen efter avloppsöversvämningen i källaren för några år sedan - fotot kastade jag som så mycket annat ... men, det var då ... )


Nu skriver jag romanmanus och noveller
på datorn, i Word-dokument.
Ritar gör jag bara om jag ser någon intressant lägenhet ... ritar upp den och möblerar ... ett sant nöje.

Vilken skrivmaskin var din favorit?
Har du ritat ritningar, du också?



2 kommentarer:

  1. Åh, skrivmaskinen!
    Jag minns min första. Den hade Å, Ä, Ö på fel plats och när jag lärt mig skriva med alla tio fingrar blev det helt hopplöst att använda den. Skrev fel hela tiden. Men då, när jag fick den och kunde börja skriva var det magiskt. Jag var kanske nio år. Före det hade jag hamrat på mammas, men sen tyckte hon att jag kunde låta hennes vara ifred.

    SvaraRadera
  2. Det var likadant på min - å ä ö på fel ställe och ja, det var ett elände till att börja med ... hade också lärt mig rätt fingersättning långt tidigare :)

    SvaraRadera