onsdag 18 november 2015

I Aftonbladet idag på samma sida som Zlatan ... han o jag liksom ...


... men här på bilden kom bara jag med.

Artikeln handlar om konstaterad grav D-vitaminbrist
som jag hade 2011
och
blev fri från efter att ha ätit Holistic´s
D-vitamin.
Innan burken ens var tom var värdet uppe i topp.

Läkarna kollar aldrig D-vitaminhalten 
om
Du själv inte propsar på det.
Ingår alltså inte i rutinprovtagningar.

Nästa gång du är hos din läkare:
Be att få kolla ditt D-vitaminvärde

Googla på D-vitaminbrist, du blir säkert mörkrädd eftersom det inte är att leka med.


Undrar om Zlatan kollar sitt?






4 kommentarer:

  1. Min man köpte faktiskt en burk D-vitaminer för bara några dagar sedan. Mest beroende på att han nu igen jobbar ständig natt och har känt sig så trött på sistone. Mycket bra tips! Och stort grattis till tidningsartikeln! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra och förståndig make du har, Eva-Lisa :) Han kan ta minst två/dag - går knappast att överdosera. Om han inte köpt med den som är inkl med olja - kan ha ta en sked av någon sort för att hjälpa upptaget. Eller rättare - utan olja blev d-vitaminet verkningslöst.
      Tack - det var kul att få vara med - har inte sett den själv.

      Radera
  2. Oj, det visste jag inte. Hur uttrycker sig det?
    Kul att få vara i tidningen :) Grattis! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lagt till en länk nu ... och även satt in ett videoklipp på FB.
      Det viktigaste att ta till sig av att det tar många år innan symtomen kommer ... jag hade grav brist, fick värk i hela kroppen, dålig balans mm.
      Tack - det var kul :)

      Radera