tisdag 17 november 2015

Hela helgen gick till manuset ...

(Bilden lånad från nätet)

... där större delen av handlingen utspelar sig i Dalarna.

Det finns en del icke-skrivande människor som inte kan förstå att man lägger ner tid på ett manus.
Försökte förklara för en oförstående att när man ingått ett avtal och betalat för det med en lektör, skrivcoach eller dylikt så 
får man som skrivande plocka bort andra redan bestämda saker för att inte missa inskick av manus på söndagskvällen.
Ja, jag åt inte ens middag ... var klar vid 22.30.
Den här månaden är det Leffe Delo på Skrivsidan som är min coach.

I helgen skulle jag ha träffat dottern med familj,
varit på en utsökt middag
och
sett en teater
men,
manuset krävde att jag sa återbud till alltihop.

Just den nämnde oförstående finns inte längre bland mina vänner.
Kan väl säga att det blev en droppe som rann över eftersom glaset sedan tidigare var välfyllt.
Den lilla energi jag har, behöver jag lägga på annat än tjafs.
Alla som nu känner mig sedan länge vet att jag är tålmodigheten själv ... men ibland blir det stopp.

Heja, manus - som gick iväg i tid :)


4 kommentarer:

  1. Det är inte lätt det där, men man ska säga ifrån om något inte känns bra. Heja dig med manuset! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Eva-Lisa - man kan inte ha en mogen finne på näsan hur länge som helst utan att trycka på den till slut. Tack :)

      Radera
  2. Jobbigt med oförstående personer. Tycker du gjorde rätt som sa ifrån.
    Kul med en ny coach. Det låter väldigt inspirerande :)

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med oförstående personer. Tycker du gjorde rätt som sa ifrån.
    Kul med en ny coach. Det låter väldigt inspirerande :)

    SvaraRadera