fredag 25 augusti 2017

Stämmer in på mig - håller med ...


Gjorde ett sådant där 'ploj-test' och kan inte annat än hålla med.

Jag har redan ... många gånger upplevt att 'stå upp' utan att få folkets bifall. I mitt tänk, kan inte avig bli rät bara för att den aviga inte passar folkets uppfattning av vad som är sant/rätt.
Det är inte lätt att stå ensam!
En klok person sa till mig: 
"Du skulle nog tjäna på att inte vara så öppen med vad det nu än är  för du blir ensam då."
Jag har tänkt på dessa kloka ord ... nu prövar jag mig fram - väger för och emot. Jag tar god tid på mig och smyger fram längs stigen, ser på barren som ligger kors och tvärs, hälsar på myrorna jag möter och lyfter på hatten som om jag hade nån  och ler mot snigeln med sitt hus på ryggen.
Andra test jag genomfört säger att jag är optimist och även en sk förkämpe. Den sistnämnde ska vara en sådan person som kan förändra världen med bara en idé.
Det är en intressant tanke ... tänker på hur jag långt  tidigare med enkla medel förändrade en hel avdelning på ett försäkringsbolag, bara för att jag iakttog det som för mig haltade i rutinerna. Mina idéer godtogs. Chefen talade med en annan ... ville ha mig kvar på en sk utvecklingsavdelning ... tänk om jag stannat kvar på försäkringsbolaget - vem vet hur vår framtid sett ut då!
Är du också en förkämpe?


2 kommentarer:

  1. Visst har jag stått ensam. Det gör jag varje gång jag ska sätta upp en ny teateruppsättning. Vill något hjälpa mig? Vill någon vara med? Vill någon komma och titta? Men det brukar ordna sig till slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry Pia - har missat att du skrivit en kommentar här. Håller med - det ordnar sig till sist <3

      Radera