tisdag 10 oktober 2017

Ungdomar som pluggar & jobbar, gör mig glad!


De ungdomar jag träffar under varje arbetspass, tittar inte alls på.
De pluggar på dagarna, på universitet  och arbetar på nätterna.
De är målmedvetna och de har driv. 

Det är unga killar och tjejer som inte åker i en sk gräddfil.
På de pendeltågsperronger jag arbetar finns det alltid tre stycken Tekniker i blå västar. De är alltid startberedda då ett tåg anländer till de glasförsedda perrongerna. Ser till att glasdörrarna öppnas/stängs i tid o på rätt sätt.
De allra flesta, 99 procent är utrikesfödda eller födda här i Sverige av invandrande föräldrar.
En del är kurder från norra Irak, andra från Somalia eller Eritrea mfl.
Och jag ÄLSKAR dem allihop <3
De är beundransvärda i sin målmedvetenhet! 


2 kommentarer:

  1. Jag instämmer helt. Det finns ungdomar som är så himla motiverade och målmedvetna att man blir imponerad. Jag har haft några sådana på mina senaste jobb med. (Tillsammans med en del andra slöhögar med) och det vlir så himla tydligt vilka som är vad. De som bor hemma vill oftast bara tjäna pengar och sitter mest av tiden och arbetar bara när de känner för det. Sedan finns det de som måste försörja sig och samtidigt vill göra bra ifrån sig. Oavsett vad de har för slutmål så ger de allt när de är där.

    SvaraRadera
  2. Blir glad att du också har erfarenhet av de målmedvetna ungdomarna :)

    SvaraRadera