måndag 3 juni 2013

Det här med listor ...

 ... och antal besökare har jag inte prioritetat på den här bloggen.
 På min andra/förra blogg: Skrivarvisioner - hade jag en sådan lista i början.
Men jag tyckte inte att det tillförde någonting ... jag blev bara "nervös" över att det kanske inte fanns någon som  kollade mina inlägg.
Alltså - bort med närvarolistan!

Hur jag kommer att förhålla mig till kommande listor - typ Adlibris - när min roman är utgiven - är en annan sak - det tar jag ställning till när det beger sig.

Hur ser du på listor av allehanda slag?

8 kommentarer:

  1. Ja, det är nog rätt inställning. Att ta det som det kommer och inte ta ställning för tidigt. Lite så tänker nog jag också kring min bok. Har du tänkt på att det inte är så länge kvar nu? Bara några ynka månader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är då och nu är nu - eller hur?
      Fick ett mejl från "redaktören" - alltså inte lektören - så nu är jag satt i arbete fram tills att manuset ska skickas på den hett efterlängtade sista granskningen ... mycket adverb blir det ibland - får passa på när jag skriver "fritt" :)

      Radera
    2. Heja, heja :) Jag väntar på min "lunta" från den sista granskningen.

      Radera
    3. Heja - du med! Du säger väl till när luntan kommer?

      Radera
  2. Vissa listor är kul. Men inte om de liksom gör en för besatt. Då brukar jag avvänja mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var så jag kände - besattheten - när jag började blogga.

      Radera