tisdag 27 augusti 2013

Kärlek bland bloggare ... få svar på vad de flesta inte vet om mig

Min eminenta förlagskollega Malin Roca Ahlgren skickade över ett hjärta och en del frågor att svara på. Och som Malin sa, det är fantastiskt att vårt gamla blogg-gäng fortfarande hänger med varandra.

Här kommer frågorna:

1. Vem inspirerade dig/uppmanade dig att börja blogga?
Det var Dotra Mi som bloggade under flera år - jag gillade att kika in där och kommenterade ibland. Sedan slutade hon blogga i samma veva som jag startade min förra blogg.

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Efter humör - ibland tar jag bort en del inlägg.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Till viss del är jag en så kallad "reservdelsmänniska" - i höger axel har jag en inopererad plastprotes. Jag har en ländkota för mycket, alltså sex stycken istället för det normala fem och ryggen är stelopererad med skruvar, stag och implantat från höftbenet.

4. Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Egen. Egen. Egen - jag vet vad jag klär i.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Skriva, aktivera hunden, leka med bilder - fota med mobilen, läsa och äta god restaurangmat med ett glas rött eller vitt tillsammans med en vän eller på solokvist - det blir inte särskilt ofta därför njuter jag desto mer när det blir av.

Det kanske finns någon mer av de trägna bloggvännerna som vill svara på de här fem frågorna - helt frivilligt förstås:

Anneli - http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se  reser över halva Sverige till mitt releasemingel
Kati - http://www.katarinapersson.com har inte så långt att åka till nämnda mingel
Helena - http://helenamilton.blogspot.se åker en lång sträcka med buss för att dela min glädje


Nu ska jag ta några bilder på min balkong och sedan handla hundmat.

Vi ses!





8 kommentarer:

  1. Tack snälla du! Visst är det ett helt underbart blogg-gäng. Jag ser sanslöst mycket fram emot att få fira din boks födelse tillsammans med dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv - för ditt sällskap igår! Karm

      Radera
  2. Den där har jag också fått. Ska ta itu med den i morgon.

    SvaraRadera
  3. tack, det var roliga frågor! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tar mig an dessa frågor när jag återkommer från bloggpausen!

    SvaraRadera