onsdag 25 september 2013

En stark läsarreaktion kräver ett eget inlägg ...

... eftersom den här läsaren borde vara en av de viktigaste kritikerna för mig personligen. Läs Susannes ord om Kristalläpple:




 
 
Nu har jag läst ut din bok. Jag var tvungen att backa flera gånger för att läsa om och om igen.
Fast i känslan av den tiden och fast i känslan av sorg och ilska och maktlöshet.
Backade för att uppleva det om och om igen.
Ilskan mot knarket, det förbannade knarket som likt glasskärvor i H.C Andersens
"Snödrottningen" trängde in i sinnet och förvandlade närstående kära och fördunklade deras sinnen och tog deras personligheter.
Sorgen kom ikapp mig för allt som hände på den tiden och allt borde ha varit annorlunda.
Sorgen kom ikapp mig.
Tårar och mer tårar.
Du ville beröra och du berörde verkligen mig med din bok.
Jag hoppas att du skriver fler romaner för du har gåvan att beröra och väcka tankar.
Du har inspirerat mig till att fortsätta med mitt alster, nu är det bara tiden som spökar.
Stoor kram och puss från mig/Susanne
 
 
T A C K - det här är stort för mig!/Ebba
 
 
 
 
 

2 kommentarer: