lördag 11 januari 2014

Ett värdefullt o saknat foto ...


... hade hamnat mellan väggen och min stora byrå.

Fotot är taget runt 1966-67, hemma i farmors lilla statarstuga - kolla takhöjden - där kunde inte pappa och min Farbror Åke gå raka.

Vi som är på bilden är 3 systrar (på pappas sida), systerdöttrar och kusiner.

Längst bak till vänster står jag, bredvid mig står Annica (kusin).
På raden framför mig: Harriet/Kickan (min äldsta syster, 14 år äldre än jag),
 Lena (i lila, min systerdotter, jag blev moster till henne när jag var 4 år!),
 Meka/Margareta (i rosa, min kusin), 
bakom Meka står Elisabet/Lillan (min näst äldsta syster, 8 år äldre än jag),
den enda pojken är John (min kusin som senare emigrerade till Australien).
Bredvid John står Bettan på knä (kusin), 
framför henne finns Hillevi (min systerdotter o lillasyster till Lena),
bredvid Bettan står Lill ( också hon är min systerdotter).

En sak som jag också blev så glad över med den här bilden är att farmors spegel har sådana där krusiduller som jag älskar - här i mitt vardagsrum har jag en sådan tapet och i sovrummet har jag en säng med krusiduller.
Jag förstår att jag blivit påverkad av farmors spegel - även om jag glömt bort det sedan den tiden.

................................









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar