onsdag 22 januari 2014

Min dator är inte van att väckas ...





... före 06.40.
Inte i dag i alla fall när jag sprattlade ur sängen långt innan solen gick upp.

Jag vaknade vid 06.25 och ville helst somna om. 
Men antog att jag inte skulle hinna göra det innan grannens (ovanför) galna mobillarm skulle dundra ned sitt tjut till mig som har sängen rätt under. Och mobilen däruppe är placerad på golvet förstås - var annars?

Nu var det alltså inte jag som var svårväckt - utan min dator acer.

Han - ja, jag tycker att det är en han - fick morgonslag av min tangentvals i manusdokumentet. Han tjurade och plutade som en värsta tonåring.
Sedan la han helt enkelt av - gick inte att skriva en enda bokstav. Vad najs! Jag som skulle skriva hela j*kla dan var det tänkt.

Jag bad universum om hjälp och fick svar ... dock inte det rätta ... hann inte berätta för hjälpänglarna vad felet bestod i.

Jag tog den enklaste vägen. Stängde ner honom, min acer - och du må tro att han blev skraj då!

Nästa gång jag satte på honom ... Ooops ... inte så alltså, var han hur villig som helst.
Ett par timmar senare blev han purken igen och tog bort alla sidnummer ...
Men sedan hjälptes vi åt och nu sitter sidnumren där de ska.

Tack för hjälpen acer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar