lördag 31 maj 2014

Halskärlen = check! Kokos inhandlad = check!


Om jag hade en sådan där lång och vacker hals ändå!

Min hals med kärl och allt är nu ultraljudsundersökt i alla fall.
Nacken gillade inget vidare att ligga plant och blickstilla i ca 60 min.

Jag fick svar på plats efteråt av en ditkallad läkare.


Efter undersökningen gick jag till ICA Supermarket i Västermalmsgallerian.


Där finns ett enormt utbud av varor som min lokala ICA-handlare eller Coop inte har.

Den lilla förpackningen av kokoschips, 80 gram kommer dock från nämnda Coop.

Kokoschipsen är mitt fikabröd på morgonen, tillsammans med 2-3 paranötter och hemgjord latte.
Före fikat slänger jag i mig sardiner, helst i olja med färsk citronsaft på.

Eller

(nu kommer inte Åsa att tro mig ...) makrill!
Som jag tränat - det som är grejen med den var att jag hittade:
LARSENS makrill i en förpackning med fyra portioner i små plasttråg.
Otroligt praktiskt och mindre innehåll än i plåtburk.

Nu kommer jag förstås att tro att den stora påsen med kokos, på 400 gram kommer räcka i en evighet.
Undrar hur många år det ska dröja innan jag lär mig att det man gillar tar slut!

Gillar du kokos? Makrill? Sardiner?






2 kommentarer:

  1. Vad bra att det är uppkollat nu.
    Jag är inte så förtjust i kokos, men makrill och sardiner gillar jag skarpt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i alla fall så här långt :) Det är en väldig skillnad på riven kokos och sådana här. Testa :)

      Radera