onsdag 26 april 2017

Camilla Davidsson - läst ..


... äntligen får jag väl säga!
Började på Pensionatet vid världens ände för över ett halvår sedan. Gick inget vidare ... inte beroende på Camillas underbara bok - nej, mitt ena öga kunde inte se vad det stod på raderna. Nu har jag kunnat korrigera glasen och kan läsa ganska obehindrat. Så värt!

Och som jag gillar Camillas sätt att skriva
och
storyn hon fått ihop är så galant.

Betyg: 5 av 5

Det ledde till att jag även ville gå vidare med uppföljaren:
Änglarna dansar i gryningen


Blev jag besviken?
Nähä - långt därifrån :)

Betyg 5 av 5

Det var extra härligt för mig - jag kunde se miljöerna särskilt tydligt.
Älskar Gotland ... en av många semestrar, för länge sedan, tog Dotra Mi och jag cyklarna från Fårösund på färjan till Fårö
Vi njöt av omgivningarna - trots regnet.

Och Mallorca!!
Där har jag vandrat i bergen ett otal gånger,
solat på stränderna, i poolerna
och
snorklat ofta, i havet - både på norra sidan (riktigt smultronställe!)
och
 på västra, i Pto. Sôllér, bortåt fyren till.
Ett år var det  m a n e t e r  där - stora som paraplyer, gula med flera meter långa 'trådar'. Jag skrek inne i snorkeln - vilket konstigt ljud det blev.
Suck - allt det där var förr i tiden - men, minnena är starka
och
det var så underbart att få lägga till nya bilder genom Camillas senaste bok.
Som jag längtar efter nästa och ... nästa ...

Blev rent av sugen på att skriva feelgood 
- hur det nu ska gå till med mina lagrade trauman som jag gärna vill dela med mig av.
Men, vem vet - kanske kan jag ha några samtal med författarkollegor - de kanske sitter med en trollformel som skulle passa?

Camilla Davidsson - fortsätt skriva - Go For It <3  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar