måndag 1 december 2014

Hurra Måndag! Superfin refusering :)


Tänk att det går att bli glad av en refusering!

När de ser ut på det här ^ viset så går det inte att låta bli att glädjas.

Det här förlaget har jag inte samarbetat med tidigare.
Så här ser refuseringen ut i sin helhet:

"Nu har jag läst ditt manus. Tack för förtroendet.
Det var mycket läsvärt.
Och starkt.
Och gripande.
Du har verkligen förmågan att förmedla känslor så att de blir ens egna. 
Vi kommer dock inte att gå vidare med din berättelse den här gången, men önskar dig stort lycka till på annat förlag.
Att din bok hamnar i hyllorna är jag säker på.
Du är också varmt välkommen med flera manus i framtiden."


Jag frågade förstås om det var okej att visa refuseringen ^

Av någon orsak har jag alltid gillat måndagar.
Om de börjar så här går det ju inte att låta bli, eller hur?



6 kommentarer:

  1. Grattis! Alltid kul med positiva refuseringar, det ger pepp att fortsätta skicka in :) Måndagar kanske är de nya fredagarna? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Eva-Lisa :) Måndagar är nytt och fräscht - allt ligger 'orört' och i startgroparna.

      Radera
  2. En refusering när den är som allra bäst! Lycka till! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - alldeles rätt, Anneli. Tack <3

      Radera
  3. Det är rätt fint när man får refuseringar man vill dela med sig av. Så lycka till med vidareutskickandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Mia :) Ja, mycket bättre än en refusering med: Tack, men nej tack.

      Radera