måndag 30 maj 2016

Numera, kallar jag mig novellist också ... tre antologier blev det 2015!


I Ariton Förlags novelltävling,  Över en höstfika, vann jag en plats med min novell:
"Orden hänger i gungan"
- som handlar om ett ungt, älskande par som träffas igen - efter nästan ett helt aktivt liv. I ungdomen tog det slut, på grund av att han ville att hon skulle ta abort då de blev gravida.
Han trodde att de hade ett barn tillsammans, eftersom hon vägrade följa hans önskan då hon gick sin egen väg utan honom ... 
Hur gick det sedan? 
Jag och alla de som läst antologin vet!



I Ordberoende Förlags novelltävling, #Älskanoveller 30 nyanser av kärlek, vann jag också en plats med min novell:
"Lidelse-fulla begär"
- som handlar om medberoende. Om hur hon inser att det är det hon är. Och hur hon inte tänker finna sig i det ... längre.




I antologin, I Skuldens Skugga, blev jag tillfrågad om jag ville delta med en novell för LITET Förlag - tillsammans med en hel del kända författar-namn.
Antologin skulle skrivas till förmån för barnens:
MIN STORA DAG
Inte kunde jag säga nej till det erbjudandet.
Jag skrev novellen:
"Storlommen"
Den blev godkänd, ja!! och det var ett privilegium att få arbeta ihop med redaktören Victor Estby (The Best!!)
Novellen handlar om en kvinnas skuld över sin brors- och sin bästa väninnas död tillsammans med väninnans häst ... genom en bilolycka.

När jag skulle börja skriva den här ^^ novellen så var jag alldeles tom inombords, hade inte den minsta aning om vad jag skulle skriva.
Mest på grund av att jag bara i en enda situation i mitt liv - känt skuld ... även om det egentligen var någon helt annans skuld.
Men, så satt jag då alltså där/här med fingrarna på tangenterna och skulle få till en 'beställd' novell.
UJJ!!
"Det kom en kille i en sportig bil med sin syster bredvid i passagerarsätet ... och sedan kom historien/novellen."

De här antologierna finns b la att köpa på nätet.
Några av de två sistnämnda har jag kvar egna ex av - om någon vill köpa till ett förmånligt pris, hör av Dig :)

Ikväll har jag skickat in en ny novell till en antologi ...

ALLA HÅLLER VÄL TUMMARNA NU FÖR ATT DEN KOMMER MED? :)
Den heter: 
Koltrasten
Yeh!!!

2 kommentarer: