lördag 18 april 2015

Mazhar ve Fuat Adımız Miskindir Bizim (1974) Musik jag verkligen gillar!!!



 Hittade just den här när jag lyssnade på P2 kl 17:46 idag.

Har ingen aning om vad de sjunger ... känner bara att det drar i mig och att jag vill låta jag också - precis som dem.

Gillar annars grekisk musik ... tror det beror på sättet de sjunger och spelar.
Gärna gammal grekisk stil som Rembetiko/Rebetika - en gång fick jag en cd ... med sådan musik ... har den kvar än idag. Det är något rått och angeläget med den stilen ... inte så folkligt som det vi brukar höra under charterresorna ...

Vad tycker du om den här låten? ^

5 kommentarer:

  1. Just den där föll mig kanske inte riktigt i smaken, men det finns nyare låtar från just Grekland som jag gillar. Och så annan musik också förstås då :) Det är intressant med just musik, för alla verkar ha sina egna favoriter som de är lite extra förtjusta i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är extra kul när det går att hitta låtarna man gillar på youtube men utan P4:s låtlista hade jag stått mig slätt :)

      Radera
  2. Fick en cd som den lokala krögaren ville att jag skulle lyssna på, alltså från ett stycke ö i Grekland. Och ja, det är kul. Gillar på nåt vis det där med att bara kunna lyssna på musiken och inte ha en aning om vad de sjunger om.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt ... man kanske trallar till musiken, fastän texten kanske är dekadent eller sorglig ;)

    SvaraRadera
  4. Konst-ig musik. Bör nog avlyssnas live,

    SvaraRadera