måndag 19 december 2016

Warragamba NSW Australien ... där bor John Andersson


(Bilden på mejlet från Warragamba NSW)

... och den här John Andersson eller Anderson stavar han nog numera
är
min kusin som emigrerade till Australien för länge sedan
Han är några år yngre än jag - för jag minns att han kissade på mig från skötbordet när faster Ewa bytte hans blöja.

Nyss fick jag svar på en fråga jag ställde till den här gruppen på Facebook:


En annan av mina kusiner i Sverige hade en gammal adress
och
det tycks som om, i alla fall enligt svarsmejlet att han bor kvar.

Jag har aldrig haft Johns adress - bara faster Ewas.
Vi brevväxlade och plötsligt upphörde hennes brev att komma.
Fick veta långt efteråt genom pappa - som dog 2005 att faster hade dött.
När jag googlade härom dagen hittade jag den här bilden:


... den kände jag inte till tidigare.

Google och Facebook är fantastiskt!!!

Återstår att se om vi kusiner här i Sverige lyckas få personligt svar från John.
Vi vet inte om han alls vill ha kontakt ... det har varit något 'tumult'
i släkten mellan den förra generationen och vi andra vet inte om John var involverad.

John  heter John efter vår farfar
och
min sonson heter också John <3




1 kommentar:

  1. Så roligt, Ebba! :) Internet är helt fantastiskt. Dessa möjligheter fanns ju inte förr :)

    SvaraRadera