onsdag 20 november 2013

Blev inbjuden till en FÖRFATTARAFTON igår ...





 
 
 
 
Det var Klara-Föreningen som bjöd in ett gäng författare, varav jag var en.
 
Det var allas vår underbara ANN LJUNGBERG som var vår moderator.
 
Vi höll till i en matsal på SWEDBANK.
Vilket var extra roligt för mig eftersom min dotter arbetar där på banken.
Jag vet inte vem som var mest stolt över vem? Hon eller jag?
 
Innan programmet startade lämnade hon dock gruppen pga att hon inte är medlem i Klara-Föreningen.
 

 
Ann och Annika Estassy Lovén i ett fängslande samtal om hur det gick till att Annika alls skrev sin debutroman SOLVIKEN

 
Magnus Jahnsson lyssnar och ...

 
... berättade sedan om sitt förhållningssätt till thrillergenren. Det finns inga splattermord i hans bok SJUKT BEGÄR som tar avstamp i läkemedelsbranschen
 
 
 
Birgitta Andersson ser ut att lyssna eftertänksamt.
 Strax efter pratade hon glatt om sitt författarskap med Ann.
 Birgittas debutbok BLONDIE sålde i 90000 exemplar bara under det första året. WOW!
 
 
Det var flera i föreningen och bland oss författare som stannade hemma, av sjukdom - eller som vi skämtade om, var orsaken kanske: Fotbollsmatchen Sverige - Portugal?
 
 
Vi fick också möjlighet att signera och sälja våra böcker.
En intressant sak var att innan jag pratade om KRISTALLÄPPLE var det bara en som "vågade" köpa ett ex. Någon sa. "Usch - självmord" och lade ifrån sig boken.
Vilken vändning det blev efter mitt anförande ... jag blev sist kvar för att signera ...
 
Det här är något som jag gärna gör om!
 

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att det gick så bra!
    90K ex är ju alldeles galet mycket. Jag har inte läst boken, men hört talas om den en del. Kanske dags att göra det nu :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Vad roligt att det gick så bra. Fortsätt så!
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter gärna på den här vägen. Tack Kim! Kram

      Radera
  3. Åh vad roligt! Och spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul! Jag var inte ett uns nervös heller :) Kram

      Radera