måndag 14 april 2014

Ha, ha - min allra första ...


... egna mobil och abonnemang!

Knapparna var så lätta att trycka ned - fick ont i hela armen av de hårda tangenterna.

Före Ericsson lånade jag en fullt hanterbar tegelsten med antenn! - av Dotra Mi när jag var på alldeles egna upptäcksresor i världen.
Först till Teneriffa och sedan till Sardinien.
Jag reste med ett väldigt litet bagage (lovar o svär) och laddar-mojängen tog upp
halva platsen i väskan.
Mottagningen var usel i Italien - bättre i Spanien om jag stod blickstilla i ett visst gathörn strax efter 21.
Sedan blev jag ju  v a n  och kunde ringa till dåvarande maken från lägenhetshotellet.
På Sardinen gick det däremot åt många Lire i telefonautomaterna.

Tänk vad man kan minnas bara genom att få fram en Ericsson längst in i skänkens högra låda.

Kanske ska behålla den bara för det - hur skulle du göra - kasta?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar